Rakasta minua, osa2

Francis Frangipane: Love Me Where You’re At

Muutokset, jotka olivat syviä ja kestäviä, ottivat tietenkin aikansa ja tapahtuivat melkeinpä huomaamatta. Ne tapahtuivat hiljaisesti sydämen tasolla ja vasta jälkeenpäin saatoin huomata itsekin, mitä Herra oli tehnyt. Minulla oli oikeastaan koko ajan tunne, että olin ajautunut pois Jumalan tahdon tieltä. Rukoukseni oli, että saisin tulla tuntemaan Herran suunnitelman elämääni varten – ja se rukous jatkui päivittäin.

Läpimurto
Eräänä päivänä, kun seisoin keittiön viereisessä ruokailutilassa, toistin taas lakkaamatonta rukoustani: ”Herra, mitä sinä haluat minusta?” Yhtäkkiä Herra vastasi minulle ohikiitävässä ilmestyksessä, joka valaisi sisimpäni. Puhuen suoraan sydämelleni, hän sanoi: ”Rakasta minua siltä paikalta, missä olet”.

En tuona hetkenä enkä siinä elämäni vaiheessa, huomaathan, ollut pastorin toimessa tai tekemässä hengellistä työtä. Olin tv-korjaaja ja tein kaikenlaista outoa työtä siinä sivussa ansaitakseni perheelle elantoa. Inhosin työtäni. Entisessä seurakunnassani saarnasin TV:tä vastaan ja nyt ”laskin käteni” televisioitten päälle ja herätin niitä kuolleista! Herran antama vastaus lävisti sydämeni. Olin ällistynyt siitä, miten yksinkertainen vastaus se oli! Kysyin: ”Rakastaa sinua siltä paikalta, missä olen? Herra, onko siinä kaikki, mitä haluat?” Hän vastasi tähän kysymykseeni: ”Mitään muuta en koskaan odota sinulta!”

Siinä lyhyessä ikuisuuden hetkessä rauha laskeutui sieluuni ja vapauduin siitä väärästä odotuksesta, että minun pitäisi saada olla hengellisessä työssä. Jumala ei etsinyt mitään, mitä voisin tehdä hänelle, vaan kuka minusta tulisi siinä rakkaudessa, jota osoittaisin häntä kohtaan. Hänen sydämensä kysymys ei ollut, teenkö pastorin hommia, vaan rakastinko häntä. Jos piti vain rakastaa Herraa, oli elämäntilanteeni mikä tahansa – vaikka olisin sitten tv-korjaaja – siihen pystyisin kyllä!

Syvä ja huomattava muutos tapahtui minussa. Minun identiteettini ei muodostunut enää siitä, olinko pastori vai en, vaan pikemminkin siitä, rakastinko Jumalaa todella vai en. Kun olin tällä tavoin asettanut asiat tärkeysjärjestykseen, kävi niin – hämmästyttävää kyllä – että pari päivää myöhemmin minua kutsuttiin hoitamaan pastorin tehtäviä erääseen seurakuntaan, joka sijaitsi Marionissa, Iowassa. Vaikka olin aikaisemmin ollut niin kärsimätön palaamisestani hengelliseen työhön, en tämän tilaisuuden ilmaantuessa hyppinyt ilmaan. Olinhan päässyt selville, mitä Herra minusta pohjimmiltaan tahtoi. Vaikka lopulta hyväksyin kutsun, en keskittynyt enää pelkästään seurakunnan hoitamiseen, vaan Herrani rakastamiseen.

Mitä Jumala tahtoo
Enemmän kuin sitä, että teemme hengellistä työtä, Jumala tahtoo, että rakastamme häntä. Hänen suurin käskynsä on, että rakastamme häntä kaikin voimin, kaikesta mielestämme, sydämestämme, kaikesta sielustamme ja voimastamme. Jos rakastamme häntä, voimme täyttää ihan kaikki hänen odotuksensa (Joh.14:15). Ja jos me rakastamme häntä, hän saa kaiken yhdessä vaikuttamaan meidän parhaaksemme (Room.8:28).

Rakkaat ystävät, Jumalan rakastaminen ei ole vaikeata. Voimme suorittaa mitä tointa tahansa – olla automekaanikko tai perheenäiti, lääkäri tai opiskelija – ja silti tuottaa taivaalliselle Isällemme suurta mielihyvää. Emme tarvitse mitään hengelliseen työhön liitettyjä titteleitä rakastaaksemme Herraa. Meidän elämämme arvo riippuu Jumalan silmissä siitä, kuinka syvästi rakastamme. Tätä hän odottaa jokaiselta todelliselta Jumalan palvelijalta: että rakastamme häntä siltä paikalta, missä kulloinkin olemme.

Herra Jeesus, ilmestys sinun rakkaudestasi on vienyt minulta jalat alta. Herra, sinä olet vetänyt minua lähellesi ja minä olen tullut luoksesi juosten. Mestarini, haluan ilmaista rakkauttani sinua kohtaan kaiken tämän arkipäiväisen elämäni keskeltä. Ympäröi minut rakkaudellasi.

Francis Frangipane

Copyright © 2009 Francis Frangipane

Julkaistu luvalla. Francis Frangipane toimii pastorina Yhdysvalloissa, Cedar Rapidsissa, Iowassa. Hänen nettisivujensa osoite onwww.frangipane.org

Kategoria(t): Francis Frangipane. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Jätä kommentti