Mihin tarvitaan pienryhmiä? – osa2

Rick Warren: Six Reasons You Need a Small Group

Tämän artikkelin Rick lähetti Saddleback -seurakunnalle selittääkseen, miksi pienryhmät ovat tärkeitä uskovien hengelliselle kasvulle. Suosittelemme, että sovellatte tätä omassa seurakunnassanne. Tarkastelimme aiemmin kolmea ensimmäistä kohtaa ja otamme esiin vielä kolme muuta näkökulmaa.

Pienryhmä on paras paikka ottaa vastaan Jumalan minulle antama lähetystehtävä.
Kun Jeesus vaelsi maan päällä, hänelläkin oli mukanaan pienryhmä! Nykyään seurakunta on Kristuksen ruumis maan päällä. Meidän ei ole määrä vain rakastaa toisiamme, meidän tulee välittää se rakkaus yhdessä koko maailmalle. Me olemme hänen kätensä, jalkansa, silmänsä ja hänen sydämensä. Hän tekee työtä maailmassa meidän kauttamme: Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut. Ef.2:10.

Pienryhmä auttaa minua, etten liukuisi takaisin maailmaan.
Kukaan meistä ei ole immuuni kiusauksille. Kun joudumme pahaan paikkaan, minä ja sinä olemme haavoittuvia mille synnille tahansa. Jumala tietää tämän ja siksi hän on antanut meille yksilöinä vastuun pitää toinen toisistamme huolta. Raamattu kehottaa: Rohkaiskaa toinen toistanne… ettei kukaan teistä lankeaisi synnin viettelyksiin ja paatuisi. Hepr.3:13.

”Pidä sinä huolta vain omista asioistasi!” ei ole kristinuskon opetus, kun tarvitaan lähimmäisen tukea. Meitä kehotetaan olemaan mukana toinen toistemme elämässä. Jos tunnet jonkun, joka juuri nyt horjuu uskossaan, on sinun tehtäväsi mennä hänen luokseen ja tuoda hänet takaisin uskovien yhteyteen. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja toinen ohjaa hänet takaisin, niin tietäkää tämä: joka palauttaa syntisen harhatieltä, pelastaa hänet kuolemasta ja peittää paljotkin synnit. Jaak.5:19-20.

Tähän liittyy myös sellainen etuus, että jos olet pienryhmän yhteydessä, saat osaksesi hengellistä suojelua lauman johtajilta. Jumala antaa paimenia laumalleen, sellaisia kuin minäkin, joilla on vastuu vartioida, suojella, puolustaa ja huolehtia kaikesta lauman hengellisestä hyvinvoinnista (Ap.t.20:28-29, 1.Piet.5:1-4, Hepr.13:7,17). He valvovat öitä teidän vuoksenne, koska joutuvat kerran tekemään teistä jokaisesta tiliä. Hepr.13:17.

Jos sinä irtaudut Saddleback -seurakunnan yhteydestä, minä en ole enää vastuussa sinusta. Jos sinut irrotetaan Kristuksen ruumiista ja eristetään Jumalan perheväen yhteydestä, Saatana tietää, että olet suojaton ja voimaton hänen taktiikkaansa vastaan.

Kristuksen ruumis tarvitsee minua!
Sinulla on oma taustasi ja kokemuksia, joista muut voivat oppia ja joista he saavat voimaa. Jumalalla on varattuna sinulle ainutlaatuinen rooli, joka sinun tulee toteuttaa hänen perheessään. Tätä voidaan nimittää ”kutsumukseksi”, joka sinulla on ja johon Jumala on antanut sinulle armoituksen. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi. 1.Kor.12:7.

Sinun pienryhmäsi on sellainen paikka, minkä Jumala suunnitteli sinulle, jotta löytäisit omat lahjasi, kehittäisit niitä ja ottaisit ne käyttöön.

Rick Warren

Copyright © Rick Warren 2010. Julkaistu luvalla. Kaikki oikeudet pidätetään.
Alkuperäisen artikkelin lähteenä käytetty verkkosivustoa:
www.pastors.com

Mainokset
Kategoria(t): Rick Warren. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s