Anna kaikkesi

Peggy Kannaday: Surrender All

Kun olin vielä lapsi, minua kehotettiin käymään sunnuntaisin kirkossa ja käymään pyhäkoulussakin ja ottamaan osaa muihinkin seurakunnan toimintoihin, kuten suosittuihin nyyttikesteihin jne. Luulen, että monilla amerikkalaisilla oli samanlainen lapsuus. Me kaikki luulimme olevamme kristittyjä, kuten minäkin 29-vuotiaaksi asti.

Jouduin kuitenkin Saatanan järjestämään ansaan vuonna 1972 ja melkein surman suuhun. Huusin avuksi Kaikkivaltiasta Jumalaa ja hän pelasti minut uhkaavalta tuholta. Tämän traumaattisen jakson aikana minut johdatettiin kaikesta kauheasta huolimatta erääseen seurakuntaan ja sain kohdata kirkkauden Herran. Muistan menneeni eteen ottaakseni Kristuksen vastaan (vaikka luulinkin, että olin jo ennestään kristitty ihminen) ja kulkeuduin jotenkin pienen seurakunnan etuosaan. Näytti vähän siltä kuin jotkin näkymättömät kädet olisivat kantaneet minut sinne.

Kun pääsin etuosaan aloin itkeä ilon kyyneleitä aivan kuin kaikki entiset taakat olisi otettu pois yksi kerrallaan. Vapaus tuntui sanoin kuvaamattomalta ja Herra puhui sydämelleni, että en kuolisi, ja hän kertoi minulle, että jokainen raamatun sana oli totta, ja siinä hän muutti elämäni täysin.

Tämä oli elämäni käännekohta ja tajusin, että nyt vasta olin todella uudestisyntynyt! Vasta tämän kokemukseni jälkeen sain ymmärtää, että aikaisemmin uskoin kyllä Jeesukseen Kristukseen, mutta en tuntenut häntä. Tämän kokemuksen jälkeen Jumalan sana tuli minulle eläväksi ja se aivan kuin voimalla purkautui raamatun sivuilta esiin ja siitä tuli Jumalan elävä sana, joka iskostui mieleeni ja sydämeeni.

Kun aloin lukea raamattua ja aloin ymmärtää Jumalan sanaa hengen kautta, opin että Jumalan kanssa ”kaikki” on mahdollista. Huomasin, että Jumala käyttää ”kaikki”-sanaa paljon, kun hän puhuu siitä, miten meidän tulisi vaeltaa hänen yhteydessään.

Rikas nuorukainen tuli Jeesuksen luo ja hän oli luovuttanut paljon elämässään Herralle, kun hän halusi seurata tätä. Hän ei kuitenkaan ollut luovuttanut ”kaikkea” Herralle Jeesukselle. Se vanha sanonta on tosi, joka sanoo: ”Jos Jeesus ei ole kaiken Herra, hän ei ole Herra ollenkaan”. Herran antamista käskyistä tärkein on se, missä meidän odotetaan rakastavan häntä ”kaikesta” sydämestämme, mielestämme ja voimastamme.

Herra lupasi meille, että jos tottelemme hänen käskyjään, me osoitamme sillä, että rakastamme häntä. Nykyään joissain seurakunnissa puhutaan, että ei tarvitse totella hänen käskyjään. Tämä on on syvyydestä nouseva valhe.

Meidät pelastaa Jumalan armo, mutta sellainen armo, johon ei sisälly kuuliaisuus Herralle, on kuollutta uskoa. Jumala pyytää meiltä kokonaista antautumista hänelle pelastuksen tähden, jonka hän on saanut aikaan. Ne jotka kestävät loppuun asti, pelastuvat.

Meidän tulee tehdä työtä pelastuksemme pohjalta peläten ja vavisten. Sellainen julistus, joka suosittaa, että ihminen pääsee taivaaseen, vaikka elää miten lystää, on vaarallista opetusta.

Monet ns. kristityt luulevat, että Jumalalle on yhdentekevää, miten pääsemme nauttimaan hänen siunauksistaan. He luulevat, että he voivat asettaa itselleen ihan omat mittapuunsa sen suhteen, mitä he puuhailevat vuorokauden 24 tuntina. Tämä on suurta harhaa.

Kaikki mitä meille on annettu, elämämme, aikamme, varallisuutemme, perheemme ja kaikki muu ei ole meidän omaamme emmekä voi tehdä sillä, mitä itse lystäämme. Meidät lunastettiin korkeasta hinnasta (Jeesuksen verellä) ja nyt meidän järjellinen jumalanpalveluksemme on, että annamme elämämme kokonaan hänelle ja elämme häntä varten.

Ellemme kuole omille toiveillemme, emme voi elää hänen ylösnousemuselämäänsä. Jos me opimme etsimään ensin häntä, hänen valtakuntaansa ja vanhurskauttansa yli kaiken, meille annetaan kaikki, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitsemme.

Jeesus Kristus odottaa, että me kiellämme itsemme, otamme ristimme päivittäin ja seuraamme häntä. Hän itsekin teki vain sen, mitä Isä häneltä pyysi ja meidänkin tulee tehdä vain se, mitä hän meille osoittaa. Me voimme tehdä, mitä hän meiltä pyytääkin, hänen voimallisessa nimessään! Mutta jos yritämme samaa lihamme voimalla, epäonnistumme!

Tänä aikana tarjotaan varsin lipevää evankeliumia, jonka mukaan voimme elää synnissä eikä meidän tarvitse tehdä parannusta syntielämästä. Tämä on pahojen henkien opetusta. Tällainen julistus voi saattaa sinut liukastumaan tieltä ja suistumaan helvettiin. Älä anna tällaisen hienolta kuulostavan julistuksen, joka puhuu pelastuksesta ilman ehtoja, pettää sinua.

Jumalaa ei pidä pilkata: mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää. Herra puhui meille siitä, että ellei vehnänjyvä putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se kantaa paljon hedelmää Jumalan valtakuntaan. Jumalan suurimmat siunaukset ovat kätkettyjä kuuliaisuuteen Herralle ja siihen, että kuljemme Pyhän Hengen johdatuksessa joka päivä. Mikään ei ole mahdotonta ja voimme elää yltäkylläistä elämää Kaikkivaltiaan voimasta, jos annamme Hänelle ”kaikkemme”.

Peggy Kannaday

 Copyright © Peggy Kannaday. Julkaistu luvalla. Artikkeli on suomennettu Peggy Kannadayn blogista Happy707’s Blog

Mainokset
Kategoria(t): Peggy Kannaday. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s